ДОНАЦИЈА ОКАР ХИДРАУЛИК НИШ

 

23. ОКТОБАР 2020.

 

У оквиру пројекта са ОKАР Хидраулик Ниш, захваљујући добром човеку који жели здраво и пријатно одрастање наше деце, господину Марјану Рако, добили смо 30 врећа за седење.
Распоредићемо их у холу боравка, поставити платно и пројектор, тако да деца удобно смештена, могу да гледају филмове и прате дидактичке садржаје. Велико хвала!

 

 

 

 

 

ДОНАЦИЈА НВО ''АНЂЕО ЧУВАР'' И УДРУЖЕЊА ''ФРОС''

 

21. ОКТОБАР 2020.

 

Госпођа Весна Лазић из НВО "Анђео чувар" и господин Небојша Саитовић испред Удружења "Фрос" даровали су нашим предшколцима играчке и дидактички материјал. Осмеси и срећа наших малишана најбоље показују вредност овог дара. Монтесори дидактичком материјалу радовале су се наше васпитачице. У овом црвеном великом пакету нашле су се и књиге, танграм, дрвени ксилофон, Пертини конструктори, слагалице, креп папир, колаж папир, блокови за децу, палете, четкице, маказице, траке у боји, украсни стикери, шљокице, лепак, дрвене оловке и боје, фломастери, пластелин... Измамити осмех је вештина коју ови добри људи носе у себи. Много им хвала. Пре две недеље измамили су осмех нашој Зењи дарујући јој колица, овог пута изненадили су и одушевили наш предшколце.

 

 

 

 

 

 

ХУМАНОСТ НА ДЕЛУ

 

2. ОКТОБАР 2020.

 

Захваљујући акцији наше школе и Удружења "ФРОС", њихов представник Небојша Саитовић поклонио је колица нашој ученици другог разреда. Она ће сада моћи самостално да се креће, да излази до табле, да оде до тоалета без туђе помоћи, а и моћи ће активније да учествује у ђачком животу. Живот ће јој бити лепши и лакши. Хвала добрим људима!

 

 

 

 

НАСТАВНИК ИЗ РАДОЈА СНИМА ЗА ОНЛАЈН НАСТАВУ

 

18. СЕПТЕМБАР 2020.

 

Нишки наставници укључили су се у снимање онлајн часова који ће се у октобру емитовати на телевизији. Најпре су снимали наставници задужени за средње стручне школе, у току је снимање за гимназије, а потом следе основци, каже начелник Школске управе Драган Гејо. За све наставниике ово је једно ново искуство, а одабрани су најбољи.

 

 

 

 

 

''ОСВИТ'' - ДОНАЦИЈА НАШОЈ ШКОЛИ

 

10. СЕПТЕМБАР 2020.

 

Помоћ и подршка пријатеља кад је тешко!
Средства за хигијену, заштитне маске и рукавице....сада када се десетоструко више чисти и брише него у обичним условима.

"Освит" брине за здравље и заштиту све наше деце.

 

 

 

 

 

ПСИХОЛОШКО САВЕТОВАЛИШТЕ ЗА СТУДЕНТЕ

ОТВОРЕНО ЗА ПОМОЋ СВИМ ГРАЂАНИМА

 

24. МАРТ 2020.

 

Психолошко Саветовалиште за студенте у ванредној ситуацији у којој се налази земља изазваној корана вирусом психолошку подршку пружаће не само студентима, већ, у договору са Филозофским факултетом свим грађанима којима је оваква врста помоћи потребна а ту спадају и особе са инвалидитетом које, као и сви други у новонсаталој ситуацији, могу да осете потребу да са стручњацима поделе своје страхове и проблеме, али и да добију прави савет од њих. Особе са инвалидиттеом имају потпуно исте потребе као и сви други, а то значи да нису ослобођени ни страха од непознате ситуације у којој се налазе. Такође се и они, као и сви остали родитељи, срећу са недоумицом како да се понашају са децом у време ток траје ванредна ситуација, па се савети које волонтери Психолошког саветовалишза за студенте СKЦ-а односе и на њих, а сви бројеви телефона који су у понуди су доступни и њима како би решили проблеме или недоумице са којима се срећу.

 

Из Психолошког саветовалишта за студенте СKЦ-а Ниш поручују да тренутна ситуација може бити тешка и позивају све грађане да искористите све ресурсе како бис заштитили себе и друге и како бисте обезбедили себи подршку. За разговор и психолошку подршку грађанима су на располагању 60 волонтера.

У актуелној ситуацији потенцијално највећи проблеми грађанима са којима се они могу срести су у вези са доживљавањем анксиозности, депресивности и усамљености.

Никола Гољовић, координатор сектора за научно-истраживачку делатност скреће пажњу и на проблеме са којима се у ванредној ситуацији могу наћи и родитељи са децом а која у овом тренутку може бити јако неповољна.

 

„Најважније је сада пружити детету неподељену пажњу“, саветује Никола родитељима. „Пронађите прави тренутак да разговарате са њим о Kорона вирусу. То може бити при било којој дневној рутини: за доручком, током игре, пред спавање или неком другом приликом. Добра идеја је питати дете шта зна о овој теми и да ли има нека питања, шта га посебно интересује. Деца немају исти когнитивни и перцептивни ниво свести као одрасли, те се стога са овом ситуацијом носе потпуно другачије. Дакле, најбоље је да деци објасните шта се дешава, у складу са њиховим узрастом, језиком који они могу да разумеју. Говорите са дететом смирено, уверљиво и држите се чињеница. Ако је реч о детету млађег узраста, дајемо кратке, јасне и концизне информације. Имајте на уму: не морате да знате одговоре на сва питања. У ситуацијама када немате адекватан одговор, најбоље је одговорити детету контрапитањем: „Шта ти мислиш о томе?“; или „Kоја је твоја идеја?“. На овај начин ћете чути од детета на који начин размишља, како се осећа, да ли је уплашено, забринуто за себе, за родитеље и остале чланове породице. Прилагодите се дететовом нивоу комуникације и његовим осећањима. Поделите са дететом идеје шта може да учини да се осећа боље или му објасните како се ви носите са актуелном ситуацијом“, савет је Николе Гољовића.

Он додаје да је потребно, у складу са ситуацијом у којој се сада налазимо дету окупирати пажњу на адекватан начин.

„Велики је изазов за родитеље изборити се са досадом деце, онлине наставом и писањем школских задатака у кућној изолацији. Деци је потребна сигурност, важно им је да родитељи буду особе које ће држати ситуацију под контролом. Посебно је важна дневна рутина. И за одрасле и за децу, та врста извесности и предвидљивост дана, када се иде на спавање, када је време за игру, када је време за учење или када имамо физичке активности које је могуће реализовати у условима кућне изолације. Извесност дневног ритма враћа доживљај сигурности. Ограничити изложеност деце вестима. Одрасли треба умерено да се информишу и та сазнања прилагодити узрасту на коме је дете. Направити дневни распоред заједно са дететом школског узраста. Покушајте да ограничите време које проводе за екранима, трудите се да устају и иду на спавање у исто време и да након одржане онлине наставе, осмислите са њима и друге дневне активности. Доста едукативног и културног садржаја је сада доступно на интернету. Истражите заједно са Вашим дететом. Истражите сајтове дечјих позоришта, листе породичних филмова, онлине туре светских музеја. Друштвене мреже се сада могу искористит у сврху виртуелног дружења са вршњацима, али не охрабрујте интензивно коришћење таблета, телефона и рачунара. Што се тиче осмишљавања времена у изолацији за децу предшколског узраста, доста интерактивног квалитетног садржаја и материјала могу пронаћи на сајтовима званичних институција (сајтови домова здравља и предшколских институција)”, додаје Никола Гољовић.

 

Прилагођена комуникација са клијентима

С обзиром на то да тренутна ситуација може бити тешка, позивамо све грађане да нам се обрате уколико осете потребу за стручном подршком. Kако бисмо спречили ширење вируса и заштитили себе и друге, услуге Психолошког саветовалишта биће доступне само преко електронских видова комуникацијe.

Можете нас пронаћи на Скајпу под именом Психолошко саветовалиште за студенте СKЦ Ниш (live: .cid.cd9306a28bd1b2b6).

Психолошко световалиште услуге проширило је своје радно време, па ће бити доступно за све заинтересоване сваког дана од 15 до 19 часова.

 

Стандардни начини пружања подршке

И даље су ту други видови електронске комуникације путем којих се можете обратити нашим волонтерима сваког дана од 15 до 19 часова.

Слободно и анонимно можете да разговарате о својим актуелним проблемима путем отворене телефонске линије са компетентним и едукованим волонтерима тријажерима, који ће покушати да им помогну да лакше изађу на крај са актуелним животним тешкоћама. Број телефона на који се студенти могу обратити за помоћ: 063/104-82-94.

Интернет саветовање је такође доступно свима који желе да се обрате на овај начин. На мејлове студената, под менторством координатора СОС сектора, одговарају едуковани волонтери тријажери. Мејл адреса Саветовалишта је  psychonis1@yahoo.com. Ова услуга је такође доступна на сајту Саветовалишта savetni.org, на Фацебоок страници Психолошко саветовалиште за студенте, као и на Инстаграм страници psihosavet.


 

 

САВЕТИ ПСИХОЛОГА ШКОЛЕ

 

18. МАРТ 2020.

 

Како се борити са страхом, паником и анксиозношћу у ванредним ситуацијама

 

Појава новог Корона вируса представља нову ситуацију, још увек велику непознаницу у науци, са много непознатих детаља,што код великог броја људи , појачава осећај ,појачавазабринутост за своје здравље, и здравље својих најближих. Можемо рећи да је страх нормална реакција у оваквим ситуацијама. Поред страха код неких људи јавља се и паника која је интензиван, односно јак доживљај страха. Страх може бити реакција на стварну претњу или претпостављену претњу. Управо у овој ситуацији са Коронавирусом наш страх није одраз стварног ризика који је утемељен на научним, епидемолошким подацима, већ је наше понашање вођено нашим личним доживљајем ризика и опасности. Што мање знамо о одређеној претњи, све више расте страх и осећај неизвесности, У таквим ситуацијама често прецењујемо опасности од нових ризика, па се јављају понашања којим желимо да повратимо контролу (куповина залиха, гомилање хране, заштитних средстава не водећи рачуна о другима, заборављајући да уколико други немају дезинфекциона средства и ви сте такође под ризиком иако исте имате).Како наше емоције имају субјективно и релационо деловање,то значи да на њихово настајање поред нашег индивидуалног искуства, значајно утиче контекст, и реаговање других људи.Тако се страх, паника и узнемирење значајно брже шире у односу на друге емоције.

У свакој епидемији уобичајено је да се појединци осећају уплашено и забринуто.Реч је о великом стресору како за појединца ,тако и за читаву друштвену заједницу. Отпорност на стрес (резилијентност) зависи од бројних  фактора, али су најзначајнији:узраст,важећи комуникацијски обрасци за појединца,број и квалитет блиских веза са својим окружењем. Уобичајени одговори људи који су погођени (директно и индиректно) могу укључују:

  • Страх да се не разболе и умру.

  • Избегавање приближавања здравственим установама због страха од инфекције док са друге стране осећају неке тегобе и имају потребу за здравственом заштитом.

  • Страх од губитка средстава за живот, немогућности рада током изолације и страх од отпуштања са посла.

  • Страх од социјалне искључености/ смештања у карантин (изолацију) може да доведе до стигме повезане са болешћу (нпр. негативан став према особама које потичу или за које се сматра да су из погођених подручја).

  • Осећање немоћи да заштите вољене и страха од губитка вољених због вируса.

  • Страх да морају да се због карантина/ изолације одвоје од својих вољених и својих неговатеља и уобичајене рутине.

  • Страх ко ће бити са њиховом децом ако буду у изолацији, страх ко ће бринути о њиховим остарелим родитељима. Одбијање бриге о малолетницима без пратње, особама које живе са инвалидитетом или старијим особама због страха од инфекције, јер родитељи или неговатељи су одведени у карантин

  • Осећање беспомоћности, досаде, усамљености и депресије због изолованости.

  • Страх од поновног проживљавања претходних негативних искустава.

  • Уобичајени симптоми других здравствених проблема (грозница) могу да доведу до погрешног тумачења симптома и страха код људи да су се заразили

Савети за унапређење менталног здравља

  • Добросуседска помоћ: покушајте да се организујете у својој згради или улици да помогнете старијим особама (посебно онима који живе сами) уз мере опреза и предострожности (удаљеност, без руковања, ношење маске….). Може се десити да старије особе које живе у вашој близини нису укључене у активности заједнице, нити добијају подршку од институција, па ви представљате њихову праву подршку. Покушајте да се договорите у оквиру кућног савета да помогнете око куповине, плаћања рачуна или шетање љубимца. Будите солидарни.

  • Ваша деца такође могу да осећају страх, она могу да посматрају ваше понашање и осећања. Зато је важно да комуницирате са својом децом. Важно је да родитељи разговарају са својом децом о начинима понашања и самозаштите, али и да током боравка у кући не одустају од одређене рутине и распореда. Такође је препорука да се донекле ограничи гледање и конзумирање медија како би анксиозност била под контролом. Можете се са децом играти друштвених игара научите их неким играма које се сада ретко играју а могу да буду забавне (Каладонт……).

  • Останите повезани. Одржавајте контакт и дружите се преко друштвених мрежа, овакав контакт може вам помоћи да смањите ниво стреса, да поделите осећања са другима и да вам врати осећај нормалног функционисања, а без повећања ризика од заразе. Можете направити Скyпе, Вајбер и WхатсАпп групе са породицом, са пријатељима, комшијама и рођацима. Можете да одржавате ове везе разговарајући телефоном, преко СМС-ова или разговарајући са људима преко других платформи и друштвених медија. Слободно поделите корисне информације које пронађете на владиним wеб страницама са својим пријатељима и породицом. То ће им помоћи да се носе са сопственом анксиозношћу.

 

 

 

 

ИЗБОР ЗА НАЈТОЛЕРАНТНИЈЕ УЧЕНИКЕ

 

27. ЈАНУАР 2020.

 

У школи ''Радоје Домановић'', за ученике старијих разреда организован је избор најтолерантнијег ученика у одељењу. У избору су учествовали сви ученици. Најтолерантније ученике бирали су и предлагали њихови другови из одељења, а на основу тога колико је присутна сарадљивост ,толерантност, комуникација  са свим друговима и спремност за пружање помоћи као и промишљеност.

На основу анализе анкета, резутати су следећи:

 

НАЈТОЛЕРАНТНИЈИ   УЧЕНИЦИ у првом полугодишту школске 2019/2020. године

 

5/1—Лана Вучковић

5/2---- Теодора Петровић

5/3—Михајло Митић

5/4---Миљана Радуловић

6/1---Јана Лакићевић

6/2—Петар Анђелковић

6/3---Тијана Гајић

6/4—Лена Николић

7/1—Илија Миленковић

7/2— Павле Васовић 

7/3—Маша Голубовић

7/4---Нађа Вучковић

8/1---Абдула Медина

8/2—Сара Станојевић

8/3—Филип Пешић

8/4---Вељко Ангелов

 

Честитамо на избору и с поносом истичемо имена ових ученика као носиоце сарадње, разумевања и толеранције, што су најважније људске вредности.

Изабрани ученици су награђени похвалницама  на Светосавској академији.


 

 

ПОСЕТА КОМАНДИ КОПНЕНЕ ВОЈСКЕ СРБИЈЕ

 

04. ОКТОБАР 2019.

 

 

 

 

 

 

НОЋ ИСТРАЖИВАЧА 2019. & МИ

 

27. СЕПТЕМБАР 2019.

 

 

ДОНИРАН ШКОЛСКИ ПРИБОР ЗА 189 УЧЕНИКА

 

13. СЕПТЕМБАР 2019.

 

Организација Хелп донира школски прибор (ранчеве, свеске, блокове, прибор за цртање и писање) за 189 ученика од првог до осмог разреда ОШ „Радоје Домановић“ у Нишу. Ученици који добијају школски прибор су из категорије породица које се налазе у стању социјалне потребе укључујући и накнаду за 3. дете по рођењу.
Основну школу „Радоје Домановић“ похађа 826 ученика од првог до осмог разреда, укључујући и две предшколске групе, од чега управо 189 ученика долази из социјално угрожених породица.

У периоду 2018-2019. године, две школске године, Хелп је у Србији испоручио укупно 1427 пакета школског прибора и 375 пакета уџбеника, за ученике од првог до осмог разреда, укупне вредности око 60 хиљада евра.

Пројекат „Управљање миграцијама и подршка поврату тражилаца азила“ Хелп реализује у Србији од јануара 2018. године до краја августа 2020. године у сарадњи са СKРУГ Лига Рома и Yуром центром кроз подршку повратницима у процесу реинтеграција и побољшање услова живота изузетно угрожених породица. Подршка укључује могућности запошљавања, унапређење знања и вештина кроз различите видове образовања, и стамбено оснаживање односно стварање пристојних стамбених услова.
Хелпов пројекат део је глобалног пројекта Програм миграције за развој (ПМЕ), који спроводи немачко-српска развојна сарадња и који се бави миграцијама између Немачке и Србије.

Маша Бубањ, сениор менаџер за економски развој, Хелп – Хилфе зур Селбстхилфе е.В.
Цитат:
Хелп пружа подршку на принципу помоћи за самопомоћ и у сарадњи са локалним партнерима и заједницама. Образовање је један од важних покретача и ресурса у напретку и остваривању свих хуманих циљева и људских права, као што је право на рад и информисано учешће у друштвеном животу.

 

 

 

 

ОТВАРАЊЕ НОВОГ
ИНФОРМАТИЧКОГ КАБИНЕТА

 

01. АПРИЛ 2019.

 

 

У нашој школи је у понедељак 1.4.2019. године одржана церемонија примопредаје 10 десктоп рачунара у укупној вредности од 3000 евра. У име Ротари дистрикта и иностраних партнера, донатори су Ротари клуб Ниш „Константин Велики“ и Ротари клуб Софија „Триадитса“. Церемонији примопредаје присуствовали су чланови Ротари клуба из Ниша и Софије и градски већник за образовање Мирко Зечевић. С поносом истичемо да смо једна од ретких школа у граду која поред информатичког кабинета за ученике виших разреда, сада има и информатички кабинет искључиво за нижу наставу, односно за ученике од првог до четвртог разреда.

 

 

У овом кабинету наши најмлађи ђаци имаће наставу предмета „Од играчке до рачунара“, моћи ће да користе дигиталне уџбенике, а биће формирана и информатичка секција коју ће водити учитељи и наставница информатике Милијана Красојевић. Врло је важно да деци од најранијег узраста говоримо о безбедности на интернету и да им скренемо пажњу на опасности које тамо вребају, односно да им укажемо и на предности и на мане интернета.

 

 

Гала Илић, ученица 3/3, каже да су она и њени другари пресрећни што ће имати могућност да и у школи раде и уче на рачунарима већ сада, а не тек од петог разреда. Урош Брковић из одељења 3/3 захваљује се донаторима и каже да ће сада настава свих предмета бити занимљивија. Информатички кабинет за најмлађе има пројектор и петнаест рачунара, пет рачунара су ученици четвртог разреда освојили у такмичењу „Игре без граница“ које је организовала ГО Медијана.

 

 

 

 

ПРЕВЕНЦИЈА И КОНТРОЛА
ХРОНИЧНИХ НЕЗАРАЗНИХ БОЛЕСТИ

 

13. ДЕЦЕМБАР 2018.

 

Поштовани,

Покрајински секретаријат за здравство припремио је 32 кратка ТВ формата, 2 ТВ спота и 8 анимираних филмова едукативног садржаја погодних за презентовање ученицима и њиховим родитељима о појединим појавним облицима болести зависности.
Серијал ових ТВ емисија, под називом „Ти одлучи” доступан је на сајту www.tiodluci.rs
Препоручујемо да ученике и њихове родитеље упутите на наведени сајт где могу наћи одговоре стручњака и сигурне информације у вези са заштитом и превенцијом здравља.

 


МИНИСТАР

Младен Шарчевић

 

 

 

ЂАЦИ ПРВАЦИ ДОБИЛИ ШКОЛСКЕ УНИФОРМЕ

 

01. НОВЕМБАР 2018.

Данас су сви ученици првог разреда са територије општине Медијана, на поклон добили школске униформе. Униформе је ђацима-првацима поклонила ГО Медијана.

 

 

 

 

 

УВОЂЕЊЕ ШКОЛСКИХ УНИФОРМИ

 

21. ФЕБРУАР 2018.

Наша школа прва је у Србији увела униформе за запослене. Од 21. фебруара поносно их носи и наставно и ненаставно особље на челу са директорком школе. Оне су израз лојалности школи и промовисања пристојности у одевању.Тиме штитимо достојанство просветних радника, наше знање и умеће и стављамо акценат на оно што носимо у себи, а не на себи.
Идеја је потекла на Наставничком већу, где се разговарало о кодексу облачења, укусу и неукусу и како различите стилове облачења свести на пристојну меру која приличи професији просветара. Униформе су тегет боје, женски мантили имају мале карнере на рукавима и као украсни детаљ брош-машну. На њима је и грб школе за који су идејно решење дали ученици. Мушки мантили су класични са руском крагном и грбом школе на џепу. Помоћно техничко особље носи црвене униформе.
Деца су била изненађена нашим новим изгледом, али су нас одмах и питали када ће их и оно обући. А то нам је и био циљ, да они сами пожеле униформе, а не да им их ми намећемо.

 

 

 

 

 

ЗОНА БЕЗ МОБИЛНИХ ТЕЛЕФОНА

 

01. СЕПТЕМБАР 2017.

 

Од 1. септембра 2017. године у нашој школи више се на часовима, у ходницима и дворишту школе не чује звоњава мобилних телефона. Ова одлука важи за ученике, али и за запослене у школи који своје телефоне могу да укључе само у наставничкој канцеларији. Исто правило важи и за посетиоце школе. Идеја је потекла од мајке једног ученика и врло брзо смо је сви прихватили. Тако је наша школа постала прва образовна установа у граду без мобилних телефона. Поносни смо због ове одлуке, посебно сада када се у јавности све више говори о томе како је у Француској донет закон о забрани употребе мобилних телефона у школама. Циљ нам је био побољшање комуникације међу децом и наставницима, а затим и међу децом и родитељима. Ученици су због превелике употребе мобилних телефона заборавили међусобно да разговарају, да се друже, да решавају проблеме разговором. Сада је звоњаву телефона заменио жагор и смех ученика. Када смарт телефони буду неопходни у настави ученици ће их користити, али тада ће им једина сврха бити учење. За све непредвиђене ситуације свима је на располагању шест фиксних телефонских линија. Одлуку да школа постане зона без мобилних телефона никако не треба схватити као казнену меру већ као формирање једне лепе навике и пристојног понашања.